Spacerkiem przez Opole

Opiszę może troszkę moje rodzinne miasto Opole. Dużo tutaj przeżyłam. Jestem dumną mieszkanką Opola, ponieważ widzę jak ono staje się z dnia na dzień coraz piękniejsze. No cóż, nie dziwię się skoro znajdują się tutaj zabytkowe obiekty jak i słyniemy przecież z festiwali. Jestem zachwycona nowym wyglądem Filharmonii Opolskiej.

Figurki przed Filharmonią Opolską
Wieczorami można podziwiać opolską Wenecję. Kiedyś poszłam tam z mamą oglądać przedstawienie pt. “Romeo i Julia”.

Opolska Wenecja
Kolejnym miejscem, w którym lubię wypożyczać książki na gorące lato, słoneczną jesień, czy zimowy wieczór. Jest to Biblioteka Miejska w Opolu. Wnętrze jest bardzo nowoczesne. Poniżej holl’u znajduje się kawiarenka. Uwielbiam tu także wypożyczać ciekawe filmy.

Główne wejście Biblioteki z wierszem Edwarda Stachury na ścianach
 Co ciekawe na ścianie zewnętrznej budynku widnieją zapisy wierszy Edwarda Stachury. Jak dla mnie miejsce godne odwiedzenia. Blisko biblioteki znajduje się naleśnikarnia, która oferuje naleśniki na słodko oraz na ostro. Ostatnio tam byłam i stwierdzam, że chętnie wybiorę się jeszcze raz. Plus dodatkowo, ona jest w remoncie i mam nadzieję że będzie pięknie odbudowana :)

Następne miejsce, które będzie często przeze mnie odwiedzane jesienią i zimą - są to przyrządy do ćwiczeń na świeżym powietrzu nad rzeką Odrą. Wraz z mamą będziemy aktywnie witać jesień oraz zimę.

Kolejne miejsce odwiedzane bardzo często przez turystów. Jest to Opolskie Zoo. Uwielbiam tam spędzać czas. Można się tam powygłupiać, spędzić miło czas, pooglądać życie zwierząt z dalekich krańców świata. Dużo rodzin z dziećmi tam przychodzi, nawet na niedzielne spacerki. Bilet wstępu to gdzieś około 6-8 zł.

plan zoo
A no własnie, jak można zapomnieć o Amfiteatrze. A zwłaszcza, że został bardzo przebudowany. Mogę się nawet pochwalić, że mam pamiątkową deskę z tego Amfiteatru. To tu pokazują swój talent takie gwiazdy jak Ewa Farna, Maryla Rodowicz czy Andrzej Piaseczny :)

Amfiteatr nocą
To jak na razie tyle z obiektów, które uwielbiam w swoim mieście. Lubię także patrzeć jak miasto zmienia się. Dzisiaj idąc z mamą po wałach Odry mogłam z uśmiechem patrzeć na ludzi, którzy aktywnie spędzają czas. Bardzo dużo rowerzystów dzisiaj było, ale co się dziwić. Przecież niedawno zostało otworzone stoisko z wypożyczeniem rowerów. Jak widać przydatne :) Także dużo ludzi dzisiaj było w naszym zoo. W następnych postach postaram się może opisać inne miasto, oczywiście takie w którym byłam i zwiedziłam :) Do zobaczenia, papa :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz