Pomagajmy innym

O tym, że warto pomagać innym ciągle szkolą nas rodzice, nauczyciele tudzież inni dorośli. Myślę, że sens tego zdania czasami zatraca się poprzez ciągłe jego wypowiadanie bez jakiegokolwiek przekonania, emocji. I dziś stwierdziłam, że do takich spraw trzeba po prostu dojrzeć. Zapraszam!



Pewnie teraz zacznę się wymądrzać i przechwalać. Chciałabym tylko, abyście uszanowali moje zdania i rozważyli to co staram się tutaj przekazać. Czasami mam takie dni, gdy siedzę i rozmyślam nad żywotem i jego sensem i zdarza mi się interpretować wszystkie sytuacje jakie wydarzyły mi się w niedalekiej przeszłości. Co za tym idzie? Chyba lepsze postrzeganie świata, wyciąganie odpowiednich wniosków.

Dzisiaj miałam w szkole charytatywną akcję oddawania krwi, a jako iż przekroczyłam próg dorosłości miałam zielone światło do pomocy innym. Dylemat miałam, ale wydaje mi się, że wiele osób się z tym boryka. Okropnie nie lubię widoku igły, uczucia wbicia jej, jak i samej czynności poboru krwi.

Pierwszą moją motywacją była chęć na czekolady - i z autopsji wiem, że nie tylko ja tak uważam. Wiem, że to dość płytkie zachowanie, zdaję sobie z tego sprawę. Ale do pewnego czasu nie zdawałam sobie sprawy z pomocy, jaką niosę poprzez zwykłe przetoczenie czerwonego płynu do torebki - specjalistycznej oczywiście :)

Kiedy siedziałam mocno sparaliżowana strachem na fotelu, zaczęłam zdawać sobie sprawę po co ja właściwie się tam znajdowałam. Myśl o czekoladach odeszła w czarny kąt krwiobusa, a ja rozmyślałam o tym, że dzięki niewielkiej ilości krwi - która i tak po pewnym czasie się w moim organiźmie zregeneruje - jestem w stanie pomóc chorym ludziom. Czułam wielkie podekscytowanie i chęć POMAGANIA. To jest naprawdę niewielki koszt z naszej strony.

I już dochodzę do sedna. Warto pomagać. Przełamałam strach igieł i kłuć, w imię honorowej dawczyni. To brzmi dumnie i dumnie się z tym czuję. Niech na świecie będzie dużo osób, które na takie sprawy spoglądają jak ja siedząc tam na fotelu. Nie bądźmy materialistami, nie patrzmy czy nam się to opłaca - PO PROSTU POMAGAJMY!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz